ثبت نام آزمون دکتری

سوالات متداول
1- رعایت شرط تجانس در آزمون دکتری ۱۴۰۴ به چه معناست؟ ✔️شرط تجانس یعنی اینکه داوطلب باید مجموعه امتحانی دکتری خود را متناسب با رشته کارشناسی ارشد انتخاب کند که به توضیح این موضوع در متن مقاله پرداخته شده است.
2- شرایط ثبت نام در کنکور دکتری به چه صورتی است؟ ✔️ثبت نام در کنکور دکتری مستلزم داشتن شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که به صورت مفصل در متن مقاله به این شرایط پرداخته شده است.
3- ثبت نام آزمون دکتری 1404 از طریق چه سایتی انحام می گیرد؟ ✔️ثبت نام در کنکور دکتری ۱۴۰۴ همانند تمامی آزمون های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org برگزار می شود که جزئیات نحوه ثبت نام در مقاله شرح داده شده است.

برای مشاوره ثبت نام آزمون دکتری 1404

برای مشاوره ثبت نام آزمون دکتری 1404

تماس با سامانه ها

نظرات کاربران

مینا 1402/11/15
سلام زمان ثبت نام آزمون دکترا تموم شده؟
پاسخ مشاور: سلام. بله
مرتضی 1402/08/29
با توجه به انتخاب مجموعه رشته امتحانی به جای گرایش،، چطور دفترچه امتحانی با گرایش مورد نظر را می بایست امتحان دهیم؟ یا خدای نکرده باید کل مجموعه را امتحان دهیم؟؟؟؟
پاسخ مشاور: سلام. شما در مجموعه ای که رشته مورد نظرتون جز گرایش های این مجموعه هست شرکت می کنین و در زمان انتخاب رشته، گرایش مورد نظرتون رو انتخاب می کنین.
مونا 1402/08/29
سلام وقت بخیر، اگر کسی تو ازمون دکترا قبول نهایی بشه ولی به دلیلی امکان ثبت نام نداشته باشه. باید جریمه انصراف پرداخت کنه.میشه راهنمایی بفرمایید
پاسخ مشاور: سلام. در صورتی که ثبت نام اولیه دانشگاه رو انجام نداده باشین و واحدی بر نداشته باشین، نیازی به جریمه انصراف نیست.
امیر محمد 1402/08/21
سلام وقت بخیر، چرا کد مجموعه امتحانی برخی از گروه ها مثل برق کلی هست مثل ۲۳۰۱ و سال قبل برای هر گرایش یک کد جداگانه داشت الان چکار کنم، همون مهندسی برق رو بزنم؟
پاسخ مشاور: سلام. امسال یه تفاوتی که دفترچه ثبت نام آزمون با سال های گذشته داره اینه که گرایش ها در یک مجموعه جمع شدن. باید همون کد 2301 رو انتخاب کنین و بعد در صورت کسب حد نصاب برای انتخاب رشته، گرایش مورد نظرتون رو انتخاب کنین.
زهرا 1402/08/20
سلام برای شرکت در دکتری مدیریت بازرگانی باید مجموعه مدیریت انتخاب بشه؟
پاسخ مشاور: سلام. بله
فرشاد 1402/08/20
با سلام در فرم ثبت نام امسال، فقط امکان انتخاب مجموعه و گروه امتحانی میسر است، لطفا راهنمایی بفرمایید رشته چه زمانی انتخاب می شود؟به عنوان مثال) متقاضی رشته مدیریت فناوری اطلاعات هستم و الان صرفا امکان انتخاب مجموعه میسر است
پاسخ مشاور: سلام. الان مجموعه امتحانیتون رو انتخاب می کنین و در صورت کسب حد نصاب برای انتخاب رشته، در زمان انتخاب رشته، می تونین گرایش تحصیلی مورد نظرتون رو انتخابکنین.
نازی 1402/08/20
من هر کاری می کنم نمیتونم ثبت نام کنم. چی کار کنم؟
پاسخ مشاور: سلام. می تونین جهت ثبت نام آزمون دکتری 1403، با کارشناسان مرکز مشاوره دانیار از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075305 ارتباط بگیرین.
مانا 1402/08/17
سلام برای شرکت در ازمون دکتری نیاز به داشتن مقالات منتشر شده در مجلات علمی داریم؟
پاسخ مشاور: سلام. خیر اما اگر داشته باشین در زمان مصاحبه می توینن امتیاز کسب کنین.
لاله 1402/08/17
سلام ثبت نام هنوز شروع نشده؟ چون لینکش رو تو سایت سنجش نمیتونم پیدا کنم
پاسخ مشاور: سلام. ثبت نام آزمون دکتری 1403 از امروز 17 بهمن ماه آغاز شد.
شادمهر 1402/08/17
دفترچه ثبت نام آزمون دکتری هنوز منتشر نشده؟؟
پاسخ مشاور: سلام. دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403 منتشر شده است.

نمایش نظرات بیشتر...